Rabu, Jun 18, 2014

BILA MATA MASUK PASIR, BILA HANYA BERLAUKKAN HATI DAN ULAM JANTUNG PISANG..

Assalamualaikum wbt.
 
Pedih... pedih kat mata, pedih kat hati...
 
Bila me duduk termenung, me berpeluk tubuh... itu tanda me sedang dalam tekanan.  Me mohon kekuatan dari Allah Taala untuk me sekuat2nya menolak unsur2 negetif yg menguasai diri waktu tu.  Y
 
Ye, syaitan sedang bersyair, menyanyi untuk me, nak lihat me rebah, tewas dalam mengawal emosi me sendiri.  Jom luahkan kat FB, luahkan kat instagram, luahkan kat media social yg ko dah register, meh lerr.. biar semua org kesian kan kat ko, biar semua org simpati dan bertanyakan pasal ko, dan biar semua org tahu masalah ko.  Kan kawan2 ko tu semuanya mengambil berat.. ko mengadulah pada mereka, biar mereka menasihati ko...Beritahu satu dunia masalah yg ko hadapi... muahahahah.... (ajak si syaitan)... padahal niatnya hanyalah untuk menyesatkan. 
 
Allah... Allah ... Allah....
 
Susah nak jadi baik? begitu mudah nak jadi jahat? 
 
Apa yang ada pada kita? sekeping hati, sebuah akal fikiran... dimana iman dan takwa nya pada yang ESA...? 
 
Yang buruk dari kita, yang baik dari Allah Taala, maka mintalah yang baik itu pada Allah Taala.  DIA ada...
 
Nak menangis, menangislah, mengadulah pada Allah Taala, moga mendapat ketenangan dan semoga kita menjadi semakin baik, semakin kuat menentang unsur2 jahat yg semakin mudah meresap dalam jasad dan jiwa... dan sekurang-kurangnya berjaya mengawal diri sendiri dari hasutan syaitan...
 
Me bukan orang yg baik, tp me berusaha nak jadi baik.  Me ada mak abah, me ada anak-anak lelaki.  Dunia akhir zaman, bumi makin tua, ntahkan sempat kita mengumpul pahala, menutup lubang2 dosa kita, ????
 
RAMADHAN datang lagi... Ya Allah, berikanlah kekuatan kepada hambaMu untuk melawan rasa malas untuk beribadah kepadaMu.  KepadaMu aku bermohon, kepadaMu aku menyembah. AMEEN.

0 ulasan:

 

Dari Hati © 2011 By NC