Sabtu, Jun 02, 2012

saya tidak kejam

Assalamualaikum wbt.

Saya seringkali kalah dengan rasa penting diri bila diri minta untuk memilih, kepentingan sendiri atau kepentingan orang lain.  Walau pun sebenarnya sepatutnya kita lebih banyak beralah sebab ia akan memudahkan situasi yang sulit.  Jenuh pk baik buruk, apa yg saya pinta hanyalah tolak ansur.  Kalau diminta dgn baik, maka saya akan berikan dengan sebaiknya.  Hati saya rupanya masih tak bersih lagi.  Iye, saya bukannya baik sangat tp bila keadaan tersepit saya perlukan sokongan, hati saya keras umpama kerikil.  Saya perlukan kelembutan bila diminta beralah, saya x suka pada kekerasan di dalam keadaan saya yg terdesak.  Kerana hati saya akan jadi lebih kejam kerana didesak, di'ntah'kan dan di ketepikan.

Orang kata tak baik simpan dendam dalam hati.  Betul lah tu.  Sebab ia umpama bara dalam sekam.  Sedikit sedikit ia membara, menunggu menjadi api dan bila jadi api, akhirnya membakar diri.  

Saya tak kuat menangis, tp bila saya menangis tanda hati saya sangat terluka.  Tangisan saya hanya dalam diam.  Kalau boleh saya tak nak orang tau saya menangis.  Biarlah saya sendiri yang rasa kepedihan itu.  

Hidup saya selama ini sebagai pejuang.  Berjuang utk org lain, dan sangat sedikit berjuang untuk diri sendiri.  Saya rasa tak kisah.  Tapi bila ada yang ambil kesempatan, perkara itu sangat melukakan.  

Saya boleh memaafkan, tp saya tak akan mudah melupakan.  Bila saya minta maaf, ianya sangat ikhlas.  

Saya tidak kuat sebenarnya dan saya tidak baik.  Saya masih sedaya upaya untuk berubah menjadi seorang yg baik, nampaknya, mmg ia tak mudah.  

Pada waktu ini, saya perlukan 'win win situation' .... awak dapat apa yang awak nak, saya dpt apa yg saya perlukan.
 

2 ulasan:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

akak.. ye kita akan selalu jadi pejuang sbb kita ibu & isteri... kuatkan semnagat..kadagkala bila kita tersepit kita baca yasin ulang2 sampai kita rasa lega..itu yg terbaik..

Ikhlas Dari Hati.... berkata...

tq ila... xkan rasa manis hidup ni tanpa kita kenal rasa pahit, kan ila,...

 

Dari Hati © 2011 By NC