Selasa, Jun 05, 2012

Mengharap hikmah disebalik kejadian...

Assalamualaikum wbt.


Perancangan dua bulan awal, rasa teruja, bayangan kegembiraan, wajah2 kesayangan yang bakal turut sama dalam percutian yang dirancang utk musim cuti sekolah bulan Jun ini, akhirnya tidak dapat saya dan keluarga ikuti berikutan ayah mentua saya sakit tenat setelah disahkan mengidap kanser hati.  Macam mana agaknya perasaan anda menghadapi situasi seperti itu.  

Diantara dua persimpangan - janji dengan keluarga utk percutian hebat, menziarahi ayah yg sedang sakit.  Tentu anda kata bodoh dan menuduh saya pentingkan diri sendiri bila saya rasa berbelah bagi.  Dan akhirnya saya 'terpaksa' beralah.


Memandangkan saya yg menguruskan penginapan, tiket dan juga pengangkutan utk trip tersebut, saya berusaha sedaya upaya agar mereka yg mengikuti trip itu tidak menghadapi sebarang masalah yg mana saya sekeluarga tidak dapat turut serta.  Anak2 meroyan jugak lah bila di saat2 akhir, kami terpaksa tarik diri.


Saya gembira jika mereka gembira dan balik dgn senyuman kepuasan setelah berlabur tidak sedikit utk trip tersebut.


Anak-anak, bukan rezeki kita kali ini.  Ada yang lebih penting utk kita buat, iaitu menghormati dan menjaga hati...

2 ulasan:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

akak ila lum tdo.. mbaca blog akak..faham perasaan akak.. ila percaya ada hikmahnya.. bak kata en amran.. allah akan menggantinya di atas sana jika kita tak dapatnya di sini.. insya allah

Ikhlas Dari Hati.... berkata...

tq ila - ada waktu, cukup ada yg mendengar, kita hanya meluahkan apa yg terbuku.apapun, mmg byk hikmah disebalik kejadian, dan diakhirnya Allah membalas dengan kebaikan setiap yg kita korbankan. Allah Maha Mengetahui dan akak cukup2 bersyukur. Alhamdulillah...

 

Dari Hati © 2011 By NC