Rabu, November 02, 2011

1 November 2011 - 1/11/11 Apa yang istimewa?

Assalamualaikum ... 

Nampak tak tarikh kat atas tu?  Mesti korg perasan sgt kan, tarikh tu cantek je, byk no 1.. hehehe...
Apa yg istimewa nya dgn tarikh tu? Pada saya, agak istimewa, sebabnya tarikh 1/11/11 tu tarikh hari jadi suami terchenta.. hehehe... kalo tak tahun ni, tahun depan dan tahun sebelum dan tahun berikutnya, 1 november tu tarikh lahir En. Husband.
Saya dah siap2 tempah kek daripada atul ; coklat cheese indulgence 1/2 kg bentuk love. Tapi En. hb la yg kena amik sendiri kek tu.  Memang sedap dan cantek kek tu, seperti yg kita nakkan. Ada lagi dlm peti ais.. x lama tu habis laa..

1/11/11, cukup 35 hari saya berpantang. Berpantang ke?? hehehe.. pantang la, tak makan benda2 sejuk.  Sebab tarikh tu hari jadi hb, saya ajak hb keluar utk cari hadiah harijadinyer.  Kami pun ke Mid Valley.  Ada la benda yg dia nak, tp xnak bgtau kat sini.  Oleh sebab brg yg dicari tak jumpa dan tak berkenan dihati, kami pun balik dgn McD sebagai dinner kami malam tu disamping kek besday en. hb.  Nanti2 kita cari hadiah tu ye, kot la en. hb tukar pikiran nak hadiah lain lak, saya ok je.

Tak lama lagi, 13/11/11 besday hadid pulak. Tapi time tu kami dah kat JB, buat kenduri kesyukuran utk afi.  Eish, perlu ke kita sambut besday ni? perlu ke potong kek ni? perlu ke kita bersuka2 sambut besday? Org suka sebab dapat hadiah dan ada kalanya kita jadi tumpuan.  Tapi kan sebenarnya, kita patut rasa sedikit takut, sebab bila besday tiba, itu tandanya umur kita makin pendek; maksud saya, kita makin tua dan semakin berkepenghujungan... betul tak?  Apa2pun, kita patut bersyukur kan.. selagi dibagi nyawa, selagi bernafas, kita mmg patut bersyukur.  Bukan kah Allah Taala hanya meminjamkan sahaja jasad dan nyawa itu kepada kita?  Alhamdulillah.... 

 

0 ulasan:

 

Dari Hati © 2011 By NC